Nem egy közismert tény, hogy 1900 előtt és környékén több elektromos autó volt az utakon, mint belső égésű motorral rendelkező társaik. Példaként említhető II. Vilmos német császár, akinek 3 elektromos autója is volt a flottájában.
Természetesen itt is megjelenik a magyar vonatkozás, hiszen magát az elektromos motort Jedlik Ányos találta fel 1828-ban. Egy kis méretű modellautóra szerelte fel találmányát, az általa fejlesztett elektromos motort, hogy szemléltethesse annak működését. Ez a modell azonban még messze állt attól, amit ma egyáltalán elektromos autónak nevezhetnénk és az utakon láthatunk.
Az igazi áttörés 1888-ban következett be, amikor is Andreas Flocken megépítette coburgi gépgyárában az első négykerekű elektromos autót, ami igen nagy jelentőséggel bírt, hiszen, azelőtt inkább háromkerekű megoldások születtek. Ezen járművek egyre növekvő teljesítménye lehetővé tette, hogy haszongépjárműként is funkcionáljanak.
Ez az elektromos jármű eredetileg hasonló volt Gottlieb Daimler 1886-ból származó belsőégésű motorral szerelt hintójához, ugyanakkor ezt villanymotorral láttak el. Az elektromos motor megközelítőleg 1 kW teljesítményét a Müller akkumulátorgyár, a későbbi VARTA Tudor-ólomsav akkumulátorai biztosították és bőrpántok segítségével továbbították a hátsó tengelyre. A fából készült körülbelül 400 kg súlyú jármű az akkori források szerint elérte a 15 km/órás maximális sebességet és a 40 km-es hatótávolságot, ami szenzációnak számított.
Szeptember 27.-én az EWAVE eMobility Show-n önök is megtekinthetik ezt felbecsülhetetlen eszmei értékű autózástörténeti kincset a villanyautózás hőskorából.